Hoe stel ik een account in voor Citrix Receiver

Om uw Citrix Receiver met uw eigen account in te stellen moet u een paar handelingen verrichten.

1. Ga naar https://desktop.hosted-ict.nl/lp/receiver

2. Kopieer de url naar uw klembord (selecteren en ctrl + c of selecteren -> rechtermuisknop -> kopiëren )

url

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Open Citrix Receiver

4. Selecteer bovenin beeld accounts

selecteeraccount

5. Selecteer Add

toevoegen

6. Plak in het scherm dat naar voren komt de eerder opgeslagen link

7. Nu kunt u inloggen met de verstrekte gegevens voor Citrix voor Hosted Desktop

login

8. U kunt aan de slag met de Hosted Desktop

Indien gewenst kunt u een snelkoppeling op uw lokale bureaublad krijgen.

Hiervoor drukt u in Citrix receiver op het + teken links in beeld.

Hier kunt u bij all applications – Ridderonline selecteren, deze verschijnt nu op het Citrix scherm en op uw bureaublad.

knipsel

 

Ik wil mijn wachtwoord voor Ridderonline wijzigen

Om u wachtwoord te kunnen wijzigen moet u eerst inloggen in uw Ridderonline omgeving.

start_windowsbeveiliging

 

Vervolgens drukt u op ctrl + F1, dit opent het scherm waar u uw kunt wachtwoord aanpassen.

kies-wachtwoord-wijzigen

Certificaat fout Citrix Receiver met OS-X

Geen ‘Block or permit access to local drives’ Pop-up meer zien

Als voor u server in ingesteld dat u lokale schijven kunt zien is het is mogelijk om via Citrix Connection Center in te stellen dat lokale schijven getoond moeten worden in de Citrix sessie.

Op deze manier voorkomt u ook dat er elke keer een pop-up verschijnt met ‘Block or Permit access to the local drives’. In de afbeelding is te zien waar en hoe U dit in moet stellen.

screenshot

Ik kan geen mails versturen vanuit Ridder

Hier kunnen verschillende oorzaken voor zijn. Als eerste is het belangrijk om te kijken of outlook niet nog openstaat op de achtergrond. Dit kunt u checken door uw Ridderscherm te minimaliseren of rechtsonder in de taakbalk via het icoon van outlook dit scherm weer naar voren te halen. Mocht dit het probleem niet verhelpen mail dan lokaal met de support van Wintheon.